Varmt välkommen till Insurance Evolutions andra nätverksträff i Stockholm 2025!

Vi är mycket glada att nu kunna bjuda in till Insurance Evolutions andra mingel / nätverksträff i Stockholm 2025. Värd för kvällen är HELP Försäkring.

Boka in träffen den 13 mars redan nu för att minska risken att det blir fullbokat redan innan du har anmält dig!

Anmäl dig här!

Värd för kvällen är HELP Försäkring som är fokuserat på juristförsäkringar via partnersamarbeten. Du är varmt välkommen, där vi bjuds på enklare förtäring och dryck och får mingla med kollegor i branschen.

Förutom mat och dryck får du lyssna till en kvalificerad panel som samtalar kring ett aktuellt tema: ”Så vinner försäkringsbolagen på skadeförebyggande arbete!”.

Vi har samlat en panel med kvalificerade representanter för olika försäkringsbolag som berättar om hur man kan göra sitt skadeförebyggande arbete lönsamt.

Kenneth Karlsson är chef för Utveckling Skador på Gjensidige i Sverige, med ansvar för optimering, automatisering och digitalisering för alla operativa discipliner inom Skador. Han har mer än 15 års erfarenhet av att leda utvecklings- och driftsteam inom tillverknings-, försäkrings- och säkerhetsindustrin.

Nadja Forsman är chefsjurist och skadechef på HELP Försäkring, är ett marknadsledande försäkringsbolag med fokus på juristförsäkringar. Tillsammans med sina samarbetspartners erbjuder HELP privatpersoner och företag juristhjälp inom olika rättsområden genom sina försäkringslösningar.

Ragnhild Lindegren är en av deltagarna i paneldiskussionen om skadeförebyggande arbete. Hon är sedan 2022 skadedirektör på Folksam och medlem av koncernledningen, och har dessförinnan bland annat varit Head of Nordic Claims center på If.

FM — tidigare ”FM Global” — är en amerikansk försäkringskoncern som i snart 200 år har arbetat med företagsförsäkring, ständigt med fokus på skadeförebyggande arbete. Andreas Mathisen är, som Group Manager Field Engineering, ansvarig för det skadeförebyggande arbetet i Sverige genom bolagets riskingenjörer.

Utgångspunkten är att den bästa skadan är den som aldrig inträffar. Både försäkringsbolag och försäkringskunder vinner på att arbeta skadeförebyggande för att minska risken för skadefall — inte minst med tanke på att skadekostnaderna är den överlägset största kostnadsposten i ett försäkringsbolag. Dessutom har tekniken utvecklats på ett sådant sätt att det är möjligt att hjälpa kunderna att undvika dyra skador. Trots det är i dag det långt ifrån alla aktörer på marknaden som arbetar med konsekventa koncept för sitt skadeförebyggande arbete.

Vänta inte för länge med att anmäla dig — träffarna blir inte sällan fullbokade långt i förväg!

Anmäl dig här!

Medlemsföretag

Partners

Vill du vara värd för ett event?